Vanliga frågor & svar
Här har vi samlat vanliga frågor och svar baserat på ofta förekommande funderingar och frågetecken du som gäst kan få innan, under och efter en vistelse. Här kan du läsa snabba och tydliga svar på både stort och smått – allt sammanfattat på ett och samma ställe för att göra det enkelt för dig att hitta svar på det du söker.
Gästinformation
Under din vistelse har du användning av vår Digitala Gästbok där du enkelt kan komma åt användbara informationen under din vistelse. Den uppdateras efter säsong och ger specifik information om olika högtider, weekends och ger dig tillgång till den allra senaste informationen.
Till gästboken
Betalt och klart
Att ha allt betalat och klart när du ankommer oss underlättar in incheck och utcheck. Har du bokat online har du betalat din vistelse vid boknings tillfället, och har du bokat direkt med oss har du fått en betalningslänk skickad. Kontakta oss om du behöver den igen.
Vill du kunna göra en självincheck och få en digital nyckel till din mobil?
Lämna din mailadress och mobilnummer vid bokning. En mailadress och mobilnummer per rum.
På ankomstdagen kommer du få ett meddelande av oss där du får instruktioner om att ladda ner en app där du kan hämta nyckel till ditt boende direkt i mobiltelefonen och gå direkt dit utan att passera receptionen.
Observera att självincheck och digital nyckel fungerar ej före kl 15.00 på ankomstdagen och det fungerar inte vid gruppbokningar.
Karta över vårt område:
Ha koll på dina bokade tider
Har du bokat ett paket hos oss så har du fått en tilldelad middagstid, stäm gärna av tiden med oss vid ankomst. Har du bokat SPA så har du valt en tid. Se till att vara på plats i god tid innan din SPAtid startar.
Wifi
Som hotellgäst, gäst i NORRA stugbyn och gästhamnen har du fri tillgång till Wifi. Anslut dig genom att koppla upp dig till wifi-nätverket ”MyCloud” och logga in på valfri webbläsare. Du behöver inget lösenord.
Som stuggäst i SÖDRA byn kopplar du upp dig på nätverket ”Sodra stugbyn” och loggar in med lösenord krabban!
Parkering
Parkering är gratis på TanumStrand, och tillåten på avsedda parkeringsplatser. Det finns en parkering avsedd för varje stugby, en för dagsbesökare och en för hotellgäster.
Laddning av elbil
På fasadväggen till den stora eventhallen Skagerrak finns laddningsstationer för elbil. Du laddar via appen PAIR RECHARGE.
Kom ihåg att ta med dig laddkabel som passar din bilmodell.
Städning under din vistelse
När du bor mer än en natt så städar vi inte ditt rum förrän avresa, om du inte ber om det. Häng ut en städa-skylt, som finns i ditt rum, dagen innan.
Vi är ett miljömärkt hotell genom Green Key. HJälp oss att tillsammans hålla din vistelse klimatsmart.
För dig som betalar med faktura
Här nedan kommer information om faktura adress:
Adress:
Tanums Hotell- & Konferensanläggning AB,
Serienummer 6070155
R 706
106 54 STOCKHOLM
Org nummer: 556259-3847
Fakturor mailas till:
För svenska fakturor: millum.se.mailinvoice@postnordscanning.se
För utländska fakturor: millum.ut.mailinvoice@postnordscanning.se
Kvarglömda saker
Om du bott hos oss och har glömt något på rummet så maila oss på: bokning@tanumstrand.se
In och utcheckning hotellgäst
Incheckning
Rummet är garanterat att checkas in på från kl 15.00 dagen för ankomst. Anländer du tidigare än 15.00 finns bagagerum till förfogande.
Utcheckning
Kolla noga så att du inte har glömt kvar något i hotellrummet. Som hotellgäst är utcheckning senast 11.00. har du fysiska nycklar så lämna dem i receptionen när du checkar ut.
Stuggäst
Här kan du som bokat stuga läsa mer information om trivselregler i stugbyarna och annan info som gäller för dig som hyrt stuga med självhushåll.
Läs mer
Frukost
Serveras i restaurang Latitud 58° som ligger intill lobbyn. Frukost ingår för dig som bokat hotellrum, och går att boka till för dig som valt stuga med självhushåll.
Läs mer om frukost
Lunch
Serveras i restaurang Latitud 58° och Under helger har Sjöboden Udden öppet och serverar pizza på bryggan.
Under sommartid är det utökade tider och öppet varje dag.
Läs mer om Restaurang latitud Läs mer om Sjöboden Udden
Middag
Om du har bokat ett boendealternativ där middag inte ingår, men ändå vill njuta av god mat i restaurang Latitud 58° så rekommenderar vi att du bokar bord inför kvällen.
Boka bord
Om- och avbokningsvillkor
Vill du läsa mer information om våra om- och avbokningsvillkor kan du göra detta här.
Läs mer